Beslutsångest!!

Jag är så himla sugen på att måla om i matsalen!! För er som varit här så vet ni att vi har en bitterljuv medaljongtapet anno 1960 i en guld/grön-aktig färg. Det finns knappt ett hål i den och jag kan tänka mig att den var det dyraste man kunde hitta på Engelska Tapetmagasinet då det begav sig. Kvalitéten är kanon... Därför känns det oerhört dubbelt i att måla över den men jag ska redogöra argumenten... Först -  bild - för att visa vad vi pratar om...



Som ni ser är tapeten en äkta raritet!! Och jag gillar den på ett sätt, men det blir bara lite FÖR mycket med 4 väggar... Dessutom har vi ärvda matsalsmöbler i mörkt trä som vi tycker väldigt mycket om. Problemet är att mörka möbler gör sig inte jättebra med en såpass mörk tapet... Plus att jag gillar bättre när det är ljust och fräscht! Så jag tänkte måla väggarna vita och kanske behålla en vägg?! Och anledningen till att behålla en vägg är för att tapeten är på något sätt värd det... Tramsigt resonemang - jag vet, men så är det ;o)... Vad jag hoppas på är att själva mönstret kommer synas bra ändå även om man målar över vilket hade varit lite plåster på såren *hahaha*... Jaja, får väl klura lite till men är bra sugen!!!! :o) 


Kommentarer
Daddy'o

Trash It, dotera mi !!! Rummet skulle se bra mycket större (och fräschare) ut med ljusare väggar ! he he he !



(var tvungen att göra ett kik på ultraljudsbilden igen. Man skall ju bli "morfar" vad det lider)

2009-01-07 @ 17:42:58
Jennie

Good choice papsen :o)

Ska börja måla i sadelkammaren imorgon och det är väl lika bra att smida medans järnet är varmt eller?! hahaha



Du får kika på bilden så mycket du bara vill ;o)



Puss och Kram

2009-01-07 @ 19:19:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0