Träning idag :o)

Idag har vi varit och tränat för A, och det var skitkul!!! Hade förväntat mig att Ella skulle vara lite styv i sidorna och inte alls särskilt rolig med tanke på att jag inte har ridit på 10 dagar förutom ett skrittpass häromdagen. Har jobbat henne mer med töm då det varit så kallt och hon stollat (i kombination med att jag har mått illa ganska mycket)... Men hon kändes skitfin och det var såååå roligt! Känns fortfarande galet att rida LA:3 men vad sjutton, får väl passa på ;o). Red igenom en del programlinjer idag och den stora stötestenen är vänster förvänd galopp - där har jag skitsvårt att få ordning på hennes högra bog så jag får till böjen på serpentinen, blir nästan mer en "halvdiagonal" om jag inte passar bogen... Hade verkligen önskat att jag övat mer men nu är det som det är... Ska bli ganska kul ändå, kan ju inte göra mer än bort oss... ;o).

Har förresten insett att Lillhästen behöver ett täcke, hon har alldeles för lite päls för den här kylan och idag testade jag ett av Ellas mindre täcken och det funkade ganska bra. Melrose verkade faktiskt ganska nöjd med det men så skakade hon lite grann ju när jag tog in henne från hagen idag... Pluttisen.... Så här fin blev hon i alla fall:



Va?! Vad är detta på mig...? ;o) Eller kanske beundrar hon bara det fina täcket??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0