Oplanerad träning som "dök" upp ;o)

Idag har jag varit iväg och tränat igen. Fick sms av en kompis som håller i för Nina K som jag ridit för tidigare några gånger. Hon undrade om jag ville ta en sista minuten tid och det nappade jag på. Var länge sedan jag tränade för N och jag gillar henne verkligen. Kollade precis i min riddagbok och det var senast i augusti!! Jisses, det var faktiskt längre än jag trodde... Jaja, N tyckte Ella hade musklat sig mycket och blivit stadigare och jämnare i alla gångarter... Det var ju kanonkul att höra :o)

Hade en mycket bra träning, då jag inte har så många "mål" för året ville jag fokusera på övergångar, få Ella alert för skänkeln samt jobba med galoppen igen. Försöker ju få Ella att ta mer vikt på bakbenen för att komma vidare mot mer samling i galoppen (som ni säkert känner igen från tidigare inlägg)... Detta är ju lite svårt för henne och när det blir jobbigt blir Ella tjurig och när Ella är tjurig händer detta:

Visst är hon underbar min fina, väluppfostrade dressyrhäst?! *hahaha*

Förutom detta lilla missöde (jag nuddade KNAPPT med med spöt på bogen och detta var tacken man fick *s) var det en toppenträning och jag tycker vi kom långt med galoppen, N tyckte vi kortade henne en halvmeter och vi tackar för komplimangen :o). Tycker själv att det gick riktigt bra och det är ju skönt att tränaren håller med ;o). Det viktigaste just nu är att jag får klura ut är hur jag kan komma åt henne utan att behöva bråka med henne... Men vi kämpar på och hoppas på att vi tar oss igenom detta snart. Är ju extra svårt för Ella när jag inte är tillräckligt stark i min sits och skänkel så jag backar upp henne bättre - är viktigt att jag inte kräver mer än jag klarar av att hjälpa henne med för det är ju inte så schysst...!!!Traven kändes kanonfin  och det är skönt att ha den och "luta sig tillbaka på" när man kämpar lite mer i galoppen... Vilket är ganska lustigt för jag har alltid själv haft så mycket lättare med galopp som gångart, men med Ella är det faktiskt traven.


Fortfarande lite lång framför sadeln men helt klart bättre bakom. Måste ju börja någonstans ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0