Japp, det blir allt lite gnäll....

Det var ett tag sedan jag skrev... Dels har det varit fullt upp med typ - allt - så tiden har inte riktigt räckt till. Samtidigt har det snurrat ganska bra i huvudet kring allt som händer för tillfället och jag har inte riktigt kunnat sätta ord på det. Har typ 3 påbörjade inlägg som jag inte har kunnat/orkat färdigställa. Har därför klurat och klurat för att få ordning på allt och nu känns det som att man börjar bena upp allt och då blir det lättare....

Det är en otroligt märklig känsla att se sig själv i spegeln, och ha en liten bebismage... Ofattbart, spännande, läskigt, fascinerande, frustrerande är ett par ganska passande ord... En sådan insikt kan snurra till det även för den bästa ;o). Den första tiden mådde jag grymt illa och var olidligt trött, men efter nyår började det lugna ner sig! Den veckan var fantastisk! Att man skulle bli illamående var man ju införstådd med och förberedd på, men tröttheten som kom över en som en blytungd hade jag inte en susning om! Faktum är att jag har hela tiden kunnat ta illamåendet, men har haft väldigt, väldigt jobbigt med tröttheten... För mig som har så många järn i elden hela tiden finns det liksom inte utrymme att stenkrascha i soffan efter jobbet ;o). Så när det lugnade ner sig var det som om jag vunnit en miljon... Men underbart är kort och denna veckan (misstänker det har med att jag börjat jobba att göra *S) har tröttheten och illamåendet kommit tillbaka - till mitt stora förtret! Det som är jobbigast med det är att det går ut över ridningen.  Vill ju inte bli totalt handlingsförlamad bara för att man befinner sig i detta "tillstånd" och med tanke på att ridningen ändå kommer drabbas (dvs kommer INTE kunna rida på x antal veckor) så känns det skiiiiit att det redan nu sabbar min planering... Men det är inte så mycka att göra, har fått tänka om och ta nya beslut. Så i år kommer bli ett "pausår" med tanke på ambitioner och utveckling... Kommer underhållsrida så gott det går och all utveckling/utbildning vi hinner med är en bonus - men inget som jag tänker forcera för att uppnå. Tänker inte stressa kring det eller utsätta mig för massa myror i huvudet och dåligt samvete... Var sak har sin tid och 2009 får handla om föl, graviditet, bebis och livskvalitét istället...
 
SÅ! Nu har jag fått gnälla av mig lite! ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0