LA:3

Det är en konstig sport vi håller på med, hur många andra människor hade packat sig iväg med 8 minus en tidig söndagsmorgon för att rida en programridning i ett smällkallt utrymme?? ;o) Men sådana är vi, Ella var ju såklart på tårna av GFRK's ridhus som alltid är lika spännande och köldknäppen spädde på det ytterligare... Vi snackar en prillig häst med nerverna på utsidan - för er som sett Ella i action vet ju hur det brukar se ut och man får väl säga att det brukar bli minst sagt intressanta ridpass.... ;o)

Hon lyckades iaf skärpa till sig lite till programmet som gick dock över förväntan, även om mellantrav var helt otänkbart - blev galoppinslag i bägge längningarna men jag fick brutit av snabbt och kunde fortsätta i trav men det gav mig 2 st 4:or... Vilket är lite trist för hon har ju så fina längningar egentligen.. Men, men, sitter man på SPÄND häst är det inte så mycket att göra... Första skänkelvikningen kändes kanonfin (tydligen höll B med för jag fick en 8:a), andra kändes också fin men jag tappade lite på slutet och fick "bara" en 7:a... Se där, vaddå bortskämd *hahaha*. Travprogrammet gick bra (förutom längningarna då *s) och galoppen känns så mycket bättre nu än vad den gjort tidigare och vi fick 7:or rätt igenom förutom andra serpentinen (vänster varv) där jag har problem med höger bog i förvända bågen... Sedan fick jag travinslag i sista uppridningen så det drog ner men totalt fick vi 65,8% vilket jag såklart är supernöjd med (även om det var på programridning och bedömningen är lite snällare)... Fick återigen massa beröm av B för Ella, hon gillar verkligen min häst och det är ju såklart jättekul! Hon tyckte jag hade jobbat på det jag fick i läxa från förra gången och tyckte det var mycket bättre så det var ju extra kul :o).

Så en rolig programridning med en LA:3 debut som kändes bra... Hihihi... Är sååå nöjd och svävar på små moln :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0