Myror i skallen...?!

Det är märkligt att vara gravid! Det känns som att det brinner i skallen men ändå inte... Jag kan tänka på dom mest knepiga sakerna, analysera och fundera över det hur länge som helst utan att komma någon vart. Samtidigt vet jag att det är saker som ligger utanför min möjlighet att påverka så varför grubbla på det?! Kan sitta här i soffan, med datorn i knät och tänka att "nej nu får jag lyfta häcken och gå ut och fixa ditten eller datten" - för att en timma senare sitta och tänka samma sak men inte sjutton har jag fått ändan ur vagnen... Senaste veckan har jag påbörjat säkert 10 olika inlägg på bloggen, men halvvägs in tappar jag lusten att skriva färdigt. Eller så läser jag igenom det och förstår inte varför jag skrivit det...  Det är frustrerande och irriterande. Vill inte känna mig lat - men det gör jag. Vill inte vara så fruktansvärt trött - men det är jag. Vill inte bli påverkad av vissa saker som jag blir eller tappa humöret för bagateller... Det är verkligen förvirrande det här...

En sak som jag tänker mycket på är det här med att glädjas över graviditeten... Man är jätteglad, men vågar inte vara FÖR glad utifall något skulle hända och man förlorar bebisen - hur knäppt är inte det?! Man vågar inte gå ut och köpa saker av "rädsla" att utmana ödet och riskera att det händer något med bebisen... Har läst om detta så beteendet och tankarna är tydligen "helt normalt" men vad sjutton... - om jag inte kan tillåta mig att vara glad - hur ska man då kunna se på graviditeten som något positivt? Jag vill kunna se det positiva med detta (särskilt som det "negativa", dvs trötthet, illamående och andra fyskiska avvikelser är så påtagliga och tydliga), utan att vara orolig, det känns som att man behöver något form av balans att få vågskålen lite mer i jämnvikt! Så jag har bestämt mig för att jag ska visst vara glad åt detta, igår köpte jag lite bebiskläder (lite skugga över det dock när man inte kan "vinkla" det med färger då man inte vet vad det är för något... *s). Men det var iaf riktigt kul, dessutom var det rea så det kostade i princip nada nix ;o)... Finns OTROLIGT söta kläder till mini-bebisar alltså...

Ni får helt enkelt stå ut ett tag med "fladdriga" inlägg, men det är det bästa jag kan uppbringa förtillfället ;o). Är mest glad om jag lyckas ta mig igenom ett helt inlägg och få det publiserat...

Godnatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0