Upp som en sol, ned som en pannkaka - och sen kom solen igen ;o)

Ja det är väl så man bäst kan recensera dagen. Kom iaf iväg till A för att träna, får erkänna att jag var RÄTT nervös när jag körde lastbilen då underlaget kändes lite lurigt idag... Men det gick bra och sicken träning det blev!! :o) Ella var skitfin, jobbade med skolor och förvänd galopp. Pressade henne ganska bra med att den förvända galoppen skulle vara ihop och i bra form vilket blev tufft för Ella - så tufft att hon blev SKITFÖRBANNAD!!! A's dotter red samtidigt som oss och när det blev jobbigt för Ella blev hon mer och mer förbannad på den hästen som dottern red på- Ella gjorde t o m ett utfall en gång med öronen slickade bakåt... Blev så himla full i skratt för det var ju så tramsigt!!! Knäppa lilla hästen ;o). Det är lustigt att hon alltid ska ge någon annan skulden för saker hon är missnöjd över, är det något i stallet är det alltid Brios fel, är det något i hagen är det den som står närmast fel... Fjant-Maja...

Var iaf ett jätteinspirerande pass och det blev tydligt hur mycket längre vi har kommit med galoppen framförallt! Det jag måste bli bättre med är att aktivera skänkeln i galoppen och hjälper henne när jag börjar samla upp henne mer, det är där den stora bristen ligger. I skolorna måste jag sluta joxa för mycket, slutorna gör hon riktigt bra men i öppnan så är hon lite motig mot innerskänkeln vilket jag måste öva lite mer på... Särskilt i höger varv, där var det lite marigt att rida upp henne för innerskänkel till yttertygel... Roligt var det iaf och hon känns såååå fin... Kul, kul! Hon är så på hugget och vill göra rätt hela tiden. Dock känner jag att jag vill jobba mer med tempoväxlingar och övergångar igen, har slarvat lite med det sista tiden vilket såklart är dumt...

Tyvärr grusades allt (iaf för en stund, nu är jag glad igen) på hemvägen då Ella tiltade ur fullständigt i transporten... Antagligen kliade det (torkad svett) så mycket överallt för hon stod inte still en sekund och höll på att försöka sätta sig på arslet (kliade sig mot bakluckan) ungefär HELA vägen hem! Dumma, dumma häst! Så för en stund blev hon väldigt billig, men så fort jag kom in och fick mat i mig så försvann de känslorna såklart och den positiva känslan från träningen kom tillbaka igen - skönt! Är så himla roligt att rida nu, hoppas jag kommer kunna rida länge, länge under graviditeten... :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0