Trägen vinner...

Jahapp... Då var ytterligare en träning till ända! Idag fick jag stressa som en idiot för att hinna, (hann trots det inte rida fram ordentligt). Jag lyckades reta upp mig på minst 4 medtrafikanter på vägen, så var rätt irriterad och speedad när jag började rida (var nästan lite pinsamt). Ella blev såklart obstinat, störig och ville inte alls göra som matte ville... Men - jag berättade för A att jag VAR stressad och vi backade lite för att hitta en "go" känsla... Och det gjorde vi!! Efter en stund blev det riktigt trevlig ridning och Ella kändes skitfin. Det visade sig dessutom att Ella har bytt sida hux flux!! Idag var det vänster bog som hittade på bus och det ställde säkert till det lite i början för mig... Det är rätt kul när dom byter så, man får börja tänka lite mer på vad det är man faktiskt gör i och med att det blir lite tvärtom mot vad man brukar... Det som var extra roligt var att när det väl lossnade blev hon så himla lyhörd och jag kunde rida med pytte-hjälper. Det var kanon-häftigt!! Tyvärr har jag fått så fruktansvärt dålig kondis så jag blir ju tok-andfådd efter typ 5 min och då får man banne mig kämpa resterande 40... *hahaha*.

Så det blev en bra träning iaf. Känns lite trist att man ska behöva ta ett riduppehåll vad det lider, för det känns verkligen som en stor polett har trillat ned och jag vill verkligen jobba vidare med detta!!! Men men, det ger sig. Kommer förhoppningsvis kunna rida på ett par månader till utan större problem hoppas jag ;o) och då kanske man hinner befästa det någorlunda *hoppas, hoppas* :o)

Hej hopp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0