... snö?!

Så snopen jag blev idag när man vaknade och det snöade!!! Av alla dagar var det tvunget att komma IDAG när jag ska iväg och träna hos A?! Skulle egentligen ridit nu vid 2 men A ringde och var lite orolig för vägen dit (är en ganska krokig liten väg) som bara var plogad och inte sandad. Så vi sköt på träningen till kl 16 istället. Får hoppas att det har töat bort lite bättre tills dess... Var så himla peppad innan, nu tappade jag stinget lite och istället för att gå ut och fixa i sadelkammaren bäddade jag ner mig i soffan framför TV:n ;o). Så slapp va!

Hade tänkt att fixa färdigt i sadelkammaren idag och imorgon så vi kan ha "invigning" i helgen med tjejerna. Det kommer bli så himla bra!! Planen för dagen är att måla väggarna vita, nu är det tråkiga träaktiga väggar... Tänkte passa på att ta bilder före och efter också, är alltid roligt att jämföra ;o). Känns väldigt lyxigt med en riktig sadelkammare, hittills har vi haft allting uppe på logen och det är ju inte optimalt för lädret i utrustningen. Nu kommer det hänga i en eluppvärmd kammare istället  = toppen!

Fast man skulle kanske sparka sig där bak och gå ut och fixa istället för att ligga här och dega framför MTV? Har ju insett att med vår "att-göra-lista" finns det inte mycket utrymme för slappande om vi ska hinna klart innan jag är för otymplig eller bebisen har ploppat ut ;o)... misstänker att det inte kommer finnas så mycket tid över för renovering och fixeri när den har gjort entré i vårat liv...

Så - då var det bestämt - ut och jobba lat-apa!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0