Massa minusgrader...

Så här på vinterns kallaste dagar (hittills) så har jag kommit på 2 saker som jag är oerhört tacksam för! Det kanske låter banalt men dessa 2 ting är helt fenomenala:
                
                        Tåvärmare

Pannlampa - en fantastisk uppfinning när man bor på landet...


Var idag iväg i ridhuset och tömkörde Ella. Hon blir så himla fin på tömmen och det är så kul att se henne... Vackra hästen!! Hade egentligen behövt att rida henne med tanke på att det är programridningen på söndag och jag har i ärlighetens namn inte ridit så jätteflitigt hittills under mitt jullov... MEN - jag har lyckats få till en tid för tränare A imorgon och det känns mycket, mycket bättre! Inser att det förmodligen är total galenskap att rida LA:3 men jag kan säkert byta program imorgon om det känns helt katastrof... Tog inte med i planeringen när jag anmälde att min graviditet skulle påverka så himla mycket... Tack och lov börjar tröttheten och illamåendet att bli bättre och bättre så håller tummarna att jag ska slippa det snart! Hoppas på en så okomplicerad graviditet som möjligt så jag kan rida LÄNGE! Har iaf planerat att rida seriedressyren... Omg 1: var 18 jan och omg 2: 1 feb och dom BORDE inte vara något större problem. Omg 3 är 1 mars och det kan bli lite knivigare beroende på... Men, men - det är inget jag tänker oroa mig för nu. Planerar utifrån att jag kan rida åtminstone mars ut och hoppas på det bästa ;o). Det finns 2 lokala tävlingar i mars som hade varit attans kul om man kunde hinna med innan graviditet och annat tar över fullständigt... Men som sagt, vi får se hur det blir med allt...

Nej, nu ska jag försöka plugga in LA:3 inför träningen imorgon - håll tummarna!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0