Lite ångest inför måndagens kommande träning!

Jahapp, det här är inte bra... Som jag skrev i förra inlägget så har jag inte suttit på Ella sedan i lördags, och imorgon ska jag träna för tyskan... Inte bra! Denna veckan har jag haft det jobbigt med illamående och trötthet plus att vädret har varit lite sådär så det har inte varit en bra hästvecka för mig! Ella har blivit stående 3 dagar, promenerad 2 ggr och tömkörd 2 ggr. Idag kändes det väl våghalsigt att rida då hon slappat sedan i onsdag, det blåste och var allmänt spännande omständigheter och jag riskerar inte att dratta i backen genom att ta dumdristiga beslut. Med tanke på att Ella typ galopperade i boxen när jag skulle göra iordning henne kändes det som ett ganska lätt beslut att tömköra henne idag istället... Kom inte igenom henne i vänster varv alls idag och det blir sådär kul imorgon... Men, men - är inte så mycket att göra åt det nu. Får väl dock erkänna att det känns ganska bortkastat att betala 800 spänn till en tränare med så usla förutsättningar...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0