Let's Dance!

Är så glad att let's dance är tillbaka i tv-rutan... Tycker det är ett himla roligt program att titta på även om många av deltagarna gör bort sig kopiöst ;o). Tycker det är härligt att dom kostar på sig att bjuda så på sig själva för att roa oss hemma i sofforna ;o). Höll på att skratta på mig när Hasse Aro började rulla på höfterna i sin cha-cha... *hahaha*. Härligt!

Annars är det en slapp fredag. Har varit borta i ridhuset och tittat på dressyrträningar. Var länge sedan jag tittade på träningar så det var kul. Första hästen var en skitfin unghäst som påminde mig om Ella i "prillighet", är alltid kul och nyttigt att se hur dom löser sådana problem. Det var också en svår klass häst som var skitfräck, den hade verkligen kapacitet! Är inte varje dag man ser sådana hästar... Otroligt inspirerande!

De andra jobbade mycket med byten och då det är en sådan sak som ligger lite i pipeline för oss var det såklart himla nyttigt att titta på, fattar inte riktigt att vi har kommit så långt själva att det är dags att börja leka med byten... Herregud, Ella blir 6 i år!! Sista året som unghäst, sedan ska hon vara "vuxen"... Hm... undrar just om Ella ens KAN bli vuxen, tycker inte hennes prillighet har avtagit ett smack - den tar sig mest nya vinklingar hela tiden ;o). Med tanke på graviditeten hade det ju varit skönt om hon lugnade ner sig lite iaf... Nu var hon iofs ganska lugn igår när jag tränade och det var skönt, är underbar när hon håller sig på mattan... Nej, nu är jag orättvis mot Ella, så illa är det inte alls. Det kommer små tok-ryck när hon vilat eller när det blir en köldknäpp, men jag är förståndig och tar henne hellre på töm sådana dagar. Har även rationaliserat bort uteritter, går istället på promenad med henne. Kloka och förståndiga beslut - igen ;o). Det MÅSTE komma med graviditeten ... *hahaha*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0