Viva la Ella

Då har vi varit iväg och tränat igen. Har ju bytt riddag för tränare A och fått sista tiden istället vilket passar mig kalas. Nu slipper jag stressa som en tok för att hinna till träningarna :o). Ella kändes fin, (snudd på lite loj faktiskt -  dom hade tydligen härjat som små tokar i hagen när snön kom *s) så vi kom till arbete ganska snabbt. Återigen var det fokus på finlir och nu har jag ärligt talat lite problem - för det första är jag ju konstant andfådd (gravid-defekt) så orkar inte så mycket PLUS att jag har inte lika bra koll på sitsen längre (inte för att den var glimrande innan men ändå *hahaha*), kommer inte riktigt ner i sadeln :o(. Men jag har ju redan insett att vi kommer inte göra några fundamentala framsteg under det närmsta månaderna,  jag är bara tacksam så länge jag kan och orkar rida... Det viktigaste är ju trots allt att vi kan bibehålla det vi har byggt upp snarare än att komma vidare.

Gustaf var med igår och filmade och det var nog ett halvår sedan sist. Tittade på filmen och kunde glatt konstatera att galoppen  - ja allt - har ju blivit SÅÅÅ mycket bättre, var verkligen jättekul att se. Hon ser mycket stadigare och jämnare ut. Totalt sett så ser det otroligt mycket bättre ut än vad jag har upplevt det, måste sluta tvivla och gå vidare jag också... Var nog nyttigt att se hur fin hon har blivit. Måste säga att det är fantastiskt roligt att rida nu! Är så jäkla glad för min häst :o)


Lite suddig bild, men jag kan ju inte hylla hästen utan ett foto... ;o). Synd bara att jag
ser ut som ett UFO och inte kommer ner i sadeln *suck*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0