Sammanfattning ;o)

Har egentligen tusen saker jag skulle vilja skriva om, men vet inte i vilken ände man ska börja så jag misstänker att det blir varken hackat eller malet denna gången... Man känner sig ganska urblåst efter en galet hektisk (men rolig) vecka på skandinavium och i år var det ett riktigt härligt gäng! Hade fått in några nya tjejer som var skittrevliga och duktiga så det finns många nya anekdoter att ta med till nästa år, dock en smula sekretess på de flesta så jag kan tyvärr inte outa det här... *big smile*. Men ni som var där, vet *hahaha*.


Med hästarna är det bra, Ella har fått vila denna veckan då jag både jobbat på "riktiga" jobbet och skandinavium har det inte funnits mycket tid över. Dock verkar hon inte ledsen för det, men väl så pigg ;o) Promenerade ut i lördags och tog en snabbis igår. Tänkte ta henne på töm idag och hoppas på att rodeon inte blir för vild... Har en planerad träning på torsdag som jag vill komma iväg på. Får ju ta det lugnt men vill verkligen åka.


Melrose växer så det knakar (är snart ikapp Ella), har fått börja lägga på mer krafft foder för även om hon har fri tillgång på hö och får i sig mellan 15-20 kg så behöver Lillhästen mer. Hon är väldigt fin i hullet men jag vill inte riskera att hon tunnar ut nu när hon har börjat dra iväg... Har även köpt träck-prov och ska kolla henne då hon ligger planerad för avmaskning nu. Lill-skitarna ska ju maskas lite oftare än de gamle ;o)


Selene - den stora raringen - är tillbaka i sitt vanliga, gosiga humör!!! Halleluja!!! Äntligen är den eldsprutande draken ett minne blott och börjar jag känna igen hästen som jag betäckte... Helst vill hon att man ska vara hos henne hela tiden och gå över henne med piggborsten, men även bara lite puss och mys tycks räcka ;o). Hon är redan stor som sjutton och det när nu endast 2 månader kvar till touchdown så jag vågar knappt tänka på hur stor hon KOMMER att bli. Har bokat tid med vet för vaccination och stelkramp så det även täcker fölis, har satt Selene på avelsfoder och hö får hon så mycket hon vill, skorna plockar vi av nästa skoning, ska ha boxtömning om ca 2 veckor och halm är inköpt... Det är förberett så långt jag kan så nu är det bara att hålla tummarna för en okomplicerad sista tid i dräktigheten och att hon inte blir för jäkla stor ;o)


Katterna mår bra, Sally är dock ungefär dubbelt så stor som Gördis nu efter steriliseringen... Märkligt men tydligen normalt att dom kan svulla upp. Att Gördis inte har gjort det är för att hon tydligen är av "ädlare modell" än bonna-tösen Sally *hahaha*. Så nu är det i princip bara Gördis som fångar möss, men duktig syster som hon är så får även Sally ta del av bytet och leka med när hon väl fångat dom *sött*. Båda missarna är själaglada för sin kattlucka in till sadelkammaren och de springer där titt som tätt. De har ett favoritställe i sadelkammaren i köket på en mjuk stol som står precis bredvid ett element och där hittar man dom ofta ihopkurade tillsammans... GOINGARNA!!! :o)


Gustaf är sjuk, har åkt på en vrålförkylning och ligger nedbäddad hemma idag. Är SYND om honom ;o). Att han sedan drog på sig det i fredags när han festade kanske vi inte behöver gå in mer detaljerat på?! *Hahaha*. Men nej, självklart tycker jag det är synd om honom och det är inte kul att han är krasslig. Krya på dig älsklingen!!


Jag mår bra, är fortfarande lite trött och seg efter en vecka med alldeles för lite sömn och mycket jobb. Hade nog helst haft en vecka semester efter skandinavium ;o). Men, men rolighetsfaktorn överväger så det är bara att försöka sova ikapp ;o). Har börjat känna bebisen lite titt som tätt i magen nu, är häftigt och lite småläskigt på samma gång! Det är fortfarande svårt att inse att det växer en liten människa i ens mage, mycket märkligt...



Kommentarer
Sara

Phew... Jag blir trött bara av att läsa om ditt tempo hörru! ;-) Huuuuur orkar du? Galna människa! :-D

2009-02-25 @ 19:51:37
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Jennie

Tror det kallas inbillningssjuka fast tvärtom ;o). Mitt mantra är: "jag orkar mer än jag tror - jag är inte trött"... hahaha

2009-02-27 @ 10:46:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0