My little bitch...

Först vill jag bara klargöra så ingen får något annat för sig - Jag älskar verkligen Esmeralda, hon är min darling!!! Men idag... ojojoj, så förbannad jag var på henne! Trams-Fian freakade ur fullständigt!!! Vi var i ridhuset och ja - det var kallt, och ja - det var 2 andra hästar där som var lite på hugget men vad sjutton... Vi galopperade runt i godan ro och å jag tänkte precis att det är så himla roligt att galoppen blivit så mycket bättre och att jag faktiskt rider den bättre nu - när Ella som skjuten ur en kanon gör tidernas värsta broncho-bockning! Var säkert en halvmeter ur sadeln - I kid you not!!! Orsak? - Jo, dom andra hästarna började trava... Är ju verkligen JÄTTEFARLIGT och SJÄLVKLART måste man bete sig som värsta skatan för det... *suck*. Varför kan inte den lilla prill-fian sluta med detta nu, hon är ju ändå 6 år nu?!

Sedan var hon ju helt fantastisk innan och efter "incidenten"! Tömkörde henne igår och hon var så jävla fin... Och den känslan fick jag med mig i ridningen idag, var verkligen ljuvligt att rida. Hon kändes mjuk och fin i sidorna, hon bjöd på jättefint framåt men var ändå reglerbar tillbaka... Ett härligt ridpass egentligen, är bara synd med de där fjanterierna...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0