Älg-jagande häst????

Jo, ni läste rätt! Imorse ringde en av mina grannar på dörren, dom bor bredvid hagen och hon ville berätta att tråden låg nere på ett ställe ned mot dom - för det hade varit en älg i hagen igår och "en häst jagade den"... Vid närmare efterforskning så visade det sig att den älg-jagande hästen var... tamtamtam.... *vem tror ni?!*.... Ella såklart! Den lilla hyenan... ;o).

Det visade sig att Ella hade jagat älgen ut ur hagen och som närmast varit 2m bakom älgen....?!?!?! När älgen hoppade ur hagen hade hon missat staketet, slagit på bromsen men glidit in i tråden så tråden hade tänjt sig och hängde (var "bromsspår" en halvmeter utanför hagen) ... Tack och lov hade hon inte skadat sig! Men vad sjutton hände med att hästar är rädda för älgar?!?! Självklart måste jag ju bli stolt att min älskade häst har tagit matte på orden att älgar är läskiga och jagar bort dom, men ändå!!! Vad hade hänt om stollan hade hoppat efter??? Eller om älgen blivit förbannad och gått till mottackat???? Hua, det vill jag inte ens tänka på... Kan ju hoppas att hon anser att hagen är hennes "revir" och det bara är det och sin flock hon försvarar och därför inte skulle hoppa efter???

Visst???? *orolig*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0