A-barnet slår till igen!

Tja, vad kan jag säga?! Det verkar som att undrens tid är inte förbi! Idag var det dags för träning, blev såklart fast på jobbet och fick stressa som en tok för att hinna någorlunda i tid. Tack och lov (eller vad man ska säga) så orkar jag inte rida fullt pass så jag har bort-rationaliserat att vara helt framriden när lektionen börjar så det blev rätt bra tidsmässigt ändå när vi väl var framme... Hur som haver, Ella var på hugget men inga stolligheter idag heller, inget tokhopp och inga jätteprotester *tadaa*. Hon var lite småtjafsig till en början, men hon har ju inte varit så igång så det är väl ett sätt för henne att försöka komma undan för det försvinner ganska snabbt och hon börjar arbeta positivt istället. Idag blev hon kanonfin efter en stund. De förlösande småknepen är att galoppera igång henne direkt, är ingen idé att tramsa med trav innan ;o)... När hon har fått ur sig den värsta överskottsenergin kan man börja jobba henne lösgörande och skänkelvikningar är det mest effektiva. Efter de här 2 trixen så blir hon riktigt fin och medgörlig. Hon blev förvånansvärt mjuk i sidorna med tanke på att hon mest drällt i hagen sista veckan. Vi jobbade med öppa, liten volt, öppna och lite med att försöka få ihop galoppen... Det sistnämda är särskilt svårt då jag har fått en lite mer framåtlutad sits pga min "nya fysik" och jag måste verkligen tänka på att få ner hälarna och sitta ordentligt på hennes bakben... När JAG väl hittar den positionen blir Ella 10 ggr bättre i samlingen... Sista 10 var en fröjd att rida, hon var som smör...

Nästa vecka blir det tyvärr ingen träning för jag är beordrad att åka till en leverantör i Belgien *suck*. Har verkligen INGEN lust alls att åka dit... Har så mycket annat nu och just de dagarna jag är borta missar jag min första gympa, en träning med Ella och ett inplanerat besök på MVC - tyyyypsikt! Är ju inga problem att boka om tiden på MVC men ändå... Sådana saker blir ju ganska stora när man inte alls är sugen ;o)

Nej nu är det dags för tapper ryttare som kämpat som en tok att sova, är inte helt pigg ;o)

Puss & Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0