155 slag i minuten... Flicka?! ;o)

Idag var jag iväg hos barnmorskan för att ta lite prover, hade sådana hemska kramper och det kändes bättre att få kolla av att allt var ok. Är tydligen normalt att man får kramper med allt som hänger i magen... Jaja, iaf - barnmorskan tyckte att det var lika bra att lyssna på hjärtat på bebisen och det var ju skithäftigt!! När vi gjorde ultraljudet var det ju inget ljud så det var lite speciellt att höra sin bebis för första gången... Jisses, vad det bultade! Normalt är 120-160 slag i minuten och min lilla bebis slog 155 slag i minuten... Finns tydligen ett "bonna-knep" som säger att pojkar brukar ligga på lågt (ca 120-130) och flickor högt (150-160), det däremellan är det lite mer svårt att gissa ;o). So... based on that...(om man nu vill tro på det) så tycks det vara en liten flickbebis på gång ;o)... Inte mig emot - jag läser redan ponny-annonser *hahaha*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0