Tankar Om Hästen...

När stressen verkar hopplöst hög och svår
Kan något hjälpa mig i dessa snår


Vad göra när tunnelsynen tagit över hela ens dag
Man underminerat sitt egna jag


När Tv:n och kakor känns bättre än allt
Därute känns det bara grått o kallt


Då börjar en liten tankebubbla tränga sig ut ur mitt inre
Det tråkiga negativa blir bara mindre


Vad är det då som gör mitt sinne glatt
Vad är det som gör att en pånyttfödd glädje börjat få fartt


Positiv och förlåtande med ögon så goda och milda
En energi som också ger lite av det vilda


Att få äran att umgås med dessa fantastiska djur
Som ställer upp i ur och i skur


Alltid samma vinst ingen förlust
Det är det som ger livet tillbaka sin lust


Blunda och se din vän ur nytt perspektiv
Se framför dig ett fortsatt fantastiskt hästelliv…..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0