Stockholmshelgen

Då var vi hemma igen efter en helg i Stockholm. Albin var ett sant A-barn i princip hela tiden. På tågresan upp hade vi sällskap av min syrra så vi hade en extra person att underhålla honom och då jag blev lite åksjuk var det toppen (man ska verkligen inte vänta med att äta till man är PÅ tåget för då är skadan redan skedd...).

Väl på plats slappade vi på hotellrummet på fredagskvällen och såg idolfinalen (mer om det i ett eget inlägg). Lördagen spenderades på stan där vi strosade, fikade och shoppade - mycket mysigt att "bara vara" och inte ha några tider att passa... På kvällen var vi på julfesten som Gustafs jobb anordnade och tyvärr har det blivit sämre och sämre under de 3 år vi deltagit. Denna gången var det verkligen inget vidare - maten var kass, underhållningen klen och livebandet indraget. VD'n hade dammat av talet från förra året och redigerat det något... Trist! Kan inte påstå att jag är så noga med att åka nästa år faktiskt även om det innebär att jag får avstå vår traditionella luciahelg i huvudstaden. ELLER så åker jag och Albin med men hoppar över julfesten! :o)

Söndagen var lika slapp och mysig den, vi stosade runt bland de olika julstånden, köpte lite färdgodis och sedan gick till vårt "stamhak" förlunch innan det var dags att ta tåget hem.

På det stora hela en lugn, skön och välbehövlig slappahelg för Familjen Ljungqvist :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0