Tankar...

Under min graviditet har alla hela tiden sagt att "glöm det när bäbisen kommer för då kommer du inte hinna någonting", eller " passa på nu innan för sen kommer du inte hinna". Har haft lite svårt att köpa sådana kommentarer för jag tror att det till viss del finns en gnutta sanning i det, men är också övertygad om att det handlar om prioritering och vilja.... Jag är nu mer övertygad än någonsin att det handlar om just prioritering och vilja, men vad jag inte visste var hur dessa 2 skulle komma att påverkas av bäbisen. När jag slappar här i soffan, med Albin sovandes på min mage är det väldigt svårt att vilja vara någon annanstans! Hans andetag där han ligger, totalt avslappnad och trygg i mammas famn.... Det är häftig känsla att veta att det är jag som inger honom denna trygghet och lugn. Det är fascinerande hur denna lilla, lilla varelse fullständigt har lagt beslag på våra hjärtan här hemma och det är inte särskilt svårt att prioritera att lägga mycket tid på honom :o)

Är väldigt tacksam för jag hinner fortfarande med hästeriet, även om jag inte hinner drälla i stallet på samma sätt utan istället får vara lite effektiv ;o). Känns viktigt att fortfarande få vara "mig" och utan hästeriet hade jag nog inte varit en särskilt bra mamma till Albin. Det ska sägas att utan Gustafs stöd skulle det inte fungera! Vare sig med föräldraskapet eller hästeriet. 4 hästar gör det inte lättare att hinna men "där det finns en vilja finns en väg"... Hoppas jag iaf ;o) 



Kommentarer
alex

Kan bara hålla med i allt du skriver!

2009-08-31 @ 09:34:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0