Stackars lilla katten...

Som jag berättade för en dryg vecka sedan så misstänkte vi ju att Gördis hade varit i slagsmål - men hon hämtade ju sig bra och sedan har vi inte sett något... Förrän i fredags... då jag kände en ganska liten böld på ena sidan. Vi sa att vi skulle avvakta helgen och se om den försvann. Men icke - istället växte den ordentligt och idag kände jag att det var dags att rådgöra med veterinär! Till Gördis stora förtret, maken till katt att skrika i transportväskan!!!! Var verkligen så att hon sålt smöret och tappat pengarna och jag kan inte komma på när jag kände mig så hemsk senast ;o).

Väl hos veterinären så konstaterade hon att det var en ordentlig varböld (ca 6cm i diameter visade det sig i efterhand) och nu är Gördis rakad på typ halva kroppen på vänstersidan, hon har fått 2 st monster-dräneringsrör i ett stort kryss och såklart har hon fått den traditionella tratten på halsen så hon inte kommer åt att röra... Stackars liten. Ska gå på antibiotika i 10 dagar och återbesök om 4-5 för att ta bort dränaget. Alltid är det något, men tack och lov var det inte värre än så... Var ju orolig att hon hade blivit påkörd och fått inre skador så en varböld känns som jackpott!

Nej, jag hör på min pruttande bebis att det är dags för blöjbyte - hej hopp!



Kommentarer
pernilla

var en sån kossan höll på att få också men hon lyckades slicka hål på den och sen körde jag med den snygga tröjan.. du kanske såg den :)

2009-08-05 @ 11:34:44
Jennie

Nej, den missade jag! Funderade på att lägga ut bild men jag får se, är verkligen ingen vacker syn :o(

2009-08-05 @ 16:01:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0