Sommarförkyldning vik hädan!

För den som inte redan blivit uppdaterad (tror jag beklagat mig för de flesta) så har jag drabbats av en hemsk sommarförkyldning och det är fruktansvärt synd om mig! Här får man för att jag var ute och roade mig utanför gården i helgen *suck*! Har legat i 2 dagar och känner mig skit, Albin är snörvlig han också men tack och lov sover han mer än han är gnällig. Har belönats med ännu en lärdom om spädbarn och den här tänkte jag dela med mig av ;o). Små bäbisar tycker INTE om när man försöker rädda dom från "hemskheter" som barrikaderar näsan på dom... Jisses, vilka röstresurser det finns i de små kropparna! Inte heller helt lätt att fiska ur "hemskheterna" ska jag säga, förstår ni hur liten en näsborre är på en 6 veckor bäbis?!

Man kan minst sagt säga att livet ter sig heeelt annorlunda sedan Albin klev in i våra liv och man lär sig nya saker varje dag... Än så länge ligger de jobbiga sidorna i skuggan av de roliga *peppar, peppar* och det är jag glad för, men å andra sidan har jag haft tur och fått en väldigt okomplicerad bäbis! Får verkligen hoppas han fortsätter vara lika okomplicerad framöver också... Hela förmiddagen idag har han varit ljuvlig, vi har lyssnat på musik, jag har försökt sjunga bäst jag kan och Albin har skrattat åt mig i stort sätt hela tiden... Det är verkligen underbart när man får tillbaka den uppmärksamheten och man märker att han faktiskt vet att jag är jag. Senaste veckorna har han utvecklats väldigt mycket med att vara mer närvarande. Han tittar mer och kan fokusera blicken, ser verkligen fram emot hans fortsatta utveckling och allt det innebär... :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0