Okej - jag är nervös!!

Nu börjar det dra ihop sig till fölvisning. Är om 2 veckor och Fiorello ser idag VÄLDIGT rolig ut då han är minst 5 cm högre bak än fram :o(. Det påverkar såklart gångarterna lite och jag vill ju ha en bra bedömning av honom juh.... Så nu blev jag jättenervös! Får verkligen hoppas han växer ikapp sig på de 2 veckor som är kvar! Såg på hemsidan att det är 60 anmälda föl med väldigt intressanta härkomster så det är nog många fina fölisar som är med. Var totalt 3 st efter Figaro så det kan ju vara kul att se dom andra 2 om det hinns med tidsmässigt.

Idag övade vi med mina oersättliga inackorderingar Elin och Christine!! Vet inte vad jag skulle göra utan dom...  Efter en "sten, sax, påse" fick Christine den stora äran att ta prinsen (även kallad pirayan då han är inne i en period där han försöker nafsa på allt som rör sig) ;o). Fille tyckte att det fanns 2 lägen, skritt där man drar benen efter sig - eller fullt ös medvetslös - så Christine hade fullt upp med att försöka få ordning på den lilla skrutten *hahaha*. Jag är jättetacksam att dom hjälper mig, själv är jag inte direkt i form att visa busig fölunge ännu. Här kommer lite bilder från dagens övning i paddocken:


Överbyggd - men söt - Fiorello, på dagen 3 månader gammal


Det visade sig att han kunde gå fint... en liten stund... ;o)


Mor och son, blickar ut över omnejden


Kommentarer
Syrran

Så fin han e! Man börjar ju nästan ana lite mer vuxet i honom med den nya fina färgen som kommer fram.

2009-08-03 @ 15:57:14
Jennie

Tack, tack!! Jag fullkomligt älskar färgen som kommer - hoppas det är för att stanna :o)

2009-08-03 @ 17:51:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0