Latte-morsa?!

VI har ju hittills mest hållt oss på hemmaplan, jag och min lilla familj. En och annan utflykt till BVC, hälsat på hos några familjemedlemmar men annars har vi inte gjort så mycket. Har i ärlighetens namn varit riktigt skönt, det känns som att vi har landat i att det finns en tredje familjemedlem som kräver oerhört mycket tid och uppmärksamhet och det känns riktigt bra.Trodde att omställningen skulle vara större men so far, so good! Albin är en relativt okomplicerad bebis än så länge och jag hoppas att det kommer fortsätta vara så... Gråter inte jättemycket utan det är mer när han vill ha mat, vilket iofs händer väldigt ofta. På dagarna ligger vi på 2-2,5 tim intervall och han äter 30-45 min varje tillfälle... Så kanske inte så konstigt att vi håller oss på hemmaplan ;o)

Men idag slog vi på stort och åkte in för att göra stan - the "nybliven småbarnsförälder"-way... Vi har handlat lite småbarnsrelaterade prylar som bärsele, amningspump och lite nya kläder till lill-prinsen. Därefter åkte vi till Linnéstan för att fika med Petra och Molly vilket var jättetrevligt. Kan absolut tänka mig att bli en latte-morsa. Sitta och fika och babbla strunt mest hela dagen, sämre kan man ju ha det. Var kanske däremot inte så roligt sällskap för Petra för jag hade så kul med att komma ut, satt mest som en fågelunge och tittade på folk åt alla håll och kanter (förlåt Petra). Får försöka komma ut lite oftare så det inte blir så stor grej för lantfjollan... *hahaha*

När vi kom hem fick vi besök av Thomas & Lina som var på förbiresa. Lina hade med sig hembakta kanelbullar (som var hur smarriga som helst) och en present till Albin - alltid lika roligt :o). Han fick en läcker body från Ralph Lauren som kommer bli fin, så fin!!

Nu sitter vi mest och latar oss framför TV:n, ganska nöjda med dagen...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0