Strippan Ella

Hur kommer det sig att min häst är helt fenomenal på att plocka av sig lindor?? Är så frustrerande när man försöker fixa det för henne så hon har det så bra som möjligt med stöd på benen nu när hon är halt - så plockar den otacksamma lilla skatan av sig dom HELA tiden!!! Hon har hittills förstört 3 lindor, 2 BoT underlägg och 2 kotledsskydd - på 3 dagar!!!... Inte utan att man blir liiite trött, men å andra sidan är det ju synd om min halta lilla häst så hon får väl hållas ;o) sedan måste jag i ärlighetens namn erkänna att jag inte vet hur jag ska få henne att sluta... Jag har testat med "no bite" för textilier men inte ens det funkar... Ock, ock, ock - vad göra?!

Däremot såg hon mycket, mycket bättre ut i benet idag vilket kändes väldigt skönt! Får hoppas att det ger med sig snabbt, men sjutton vet om man vågar hoppas att det var så snabbt övergående?! Hade ju nästan varit för bra för att vara sant! Men det är bara att hoppas!

Annars inget direkt att rapportera, Selenes juver ändrar sakta men säkert form så jag gissar att processen har påbörjats?! Nu börjar det verkligen kännas som att det är sista nedräkningen *weheyy*.

Melrose är lite rastlös efter att bara ha Selene att umgås med, tjockisen är ju inte direkt lekfull förtillfället ;o) och när både Ella och Brio står i varsin fålla blir det inte så kul för lilla bushästen... Försöker grejsa lite extra med henne för att hon ska få lite kul ändå, verkar än så länge funka hyfsat bra...


Kommentarer
Stina

Stackars lilla hästen - tråkigt att hon är halt. Pröva med "ful-lindor" och tabasco :) Kan funka med en del hästar som tuggar eller tar av sig!

Kram

2009-04-05 @ 12:47:22
Jennie

TABASCO!!!!! Såklart :o) Vilken kanonbra ide´!!!

2009-04-06 @ 10:16:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0