Skog...

Efter en galen hektiskt helg är jag heeeelt förstörd som människa! Fredag var väl relativit lugn, men i lördags röjde och härjade vi hemma, för att stressa iväg på 40-års fest hela kvällen och sedan drog vi igång med röjning igen på söndagen... Tydligen är det så, att man INTE kan röja i skogen när man är gravid utan att få konsekvenser... *cliffhanger* ;o) 

Kommer inte ihåg om jag berättat det tidigare men vi hade ju en liten potentiell grannfejd på gång om var tomtlinjen gick i förra veckan. Nu har vi väldigt trevliga grannar så det blev inte så hemskt som det såg ut att bli (tack och lov) och det hela slutade med att vi faktiskt hade ca 3000 kvm "skog" bakom huset som var vårt (till Gustafs stora glädje som upplevde det att vi hade "tjänat" en massa mark... jaja, bara han är glad så *s). Så denna helgen skulle Gustafs mamma komma förbi och hjälpa oss att röja lite i vår "nyvunna skog", och med tanke på det underbara vädret som varit i helgen så höll vi på mer eller mindre alla 3. Igår kulminerade det till den grad att G drog fram motorsågen och vi gick på stora gallringsturen ;o). Jag har ju ett ganska så utvecklad avsky för övervuxna enbuskar, inte nog med att dom är hur fula som helst och tar en herrans massa plats (= ser fult ut), dom är dessutom fästingarnas mecka och jag är rädd om mina katter... Så igår fick X antal övervintrade enbuskar och X antal småträd stryka på foten och det blev såååååååå fiiiiiint!!! Nu ser det ut som en uppskattad och älskad skogsslänt och den blev dessutom väldigt stor helt plötsligt. Men OJ vad jobbigt det var att röja bort allting! Eller rättare sagt, få bort det ur skogen - nu ligger ett berg med sly, enbuskar och gallrade småträd på tomtkanten och väntar på att bli en redig påskeld ;o)...



Och det är nu jag ska knyta ihop säcken - för jag härjade ju på som "vanligt", dvs före graviditeten - och det var ingen bra idé... Man är inte lika stark, man väger mer, är klumpigare, benen har lite mer vatten i sig etc etc. Så det hela slutade i att jag inte kunde sova inatt för benen surrade, ryggen gjorde ont och magen spännde & stramade... Har kanske fått 2 tim sömn inatt :o( och följdaktligen är det GRYMT synd om mig idag! Men attans vad fint det blev i skogen ;o)



Kommentarer
alex

bilder tack!

2009-04-06 @ 16:48:26
Jennie

Det kommer - lovar ;o)

2009-04-06 @ 17:40:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0