Morgonbloggar från sängen...

...  ja det är precis vad jag gör just nu. Har varit ute och morgonfodrat hästarna - de 6 som dom fortfarande är ;o). Gick tillbaka upp till sängen, drog upp rullgardinen och hann konstatera att "det blir nog regn" ungefär lagom till ett stilla sommarregn började falla... Jag klagar inte, markerna behöver verkligen vatten så det är mer än välkommet. Nu ligger jag mest här och klurar på om jag ska klä på djuren täcke eller ej - den ständigt stora frågan *hahaha*... Men tack och lov för internet! Var inne och kollade vädret och det skulle komma en liten skur ikväll, annars fint väder - så dom får vara nakenfis helt enkelt. Är ju varmt och vindstilla trots allt ;o) lite regn ska dom väl klara...

Selene är lika dräktig som innan, inga "nya "tecken, däremot har hon haft en rätt jobbigt natt. Hon har legat, rest sig, vandrat, lagt sig igen, rest sig, vandrat osv... Ibland när hon ligger svettas hon lite, ligger och flåsar/stönar och rycker i bakbenen och då tänker man "ja, nu så..." men så reser hon sig igen för att vandra... Vi har i princip alla "tecken" man ska ha FÖRUTOM  vaxproppar och mjölken. Hon har idag gått 346 dygn som är "helt normlat". Allt mellan 320-365 är just "normalt"... Men det är klart att man blir seg, för man vågar ju inte sova igenom natten utan att vaka. I pricnip kollar jag henne efter 1,5 tim hela natten igenom. Tack och lov har jag haft relativt lätt att somna om, men det skulle verkligen inte göra mig någonting om hon valde att föla, typ NU! ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0