Inget är som väntans tider - eller?

Jag vill ha mitt föl nu! ;o)
Börjar bli lite lätt otålig och Selene tycks inte ha någon som helst brådska. Egentligen spelar någon vecka hit eller dit inte så stor roll egentligen, men det blir så mycket jobbigare med vakandet i veckan när man måste vara på jobbet och prestera... Men ska jag vara helt ärlig så tror jag ju inte att vi behöver vaka ännu. Vi har inte sett röken av varken vaxproppar el mjölk och så länge vi inte gjort det tror jag faktiskt att det är mer troligt att vi tröttar ut oss med att vaka än att det skulle ge något. Så är det inga nyheter ikväll så tror jag nog att vi helt enkelt sover igenom natten... Ooooaaa....

Annars har det varit en konstig dag, känns inte som att jag har gjort något särskilt egentligen men ändå är klockan kvart över 8 på kvällen, var tog dagen vägen?

Ella kändes fin idag, är förvånansvärt mjuk i sidorna  med tanke på att hon inte ridits på nästan 3 veckor utan det har bara varit promenader, longering och lite tömkörning. Men hon är ju inte den typen av häst som stelnar till iofs. Däremot får jag inte riktigt "det trycket" jag vill ha i henne i traven men det är väl å andra sidan inte så konstigt... Försöker hålla ordning på min stora kroppshyddda och balansera upp mig samt hålla henne i bra balans. Misstänker att får jag bra ordning på mig nu så kommer jag alltid ha stor nytta utav det, är ju några extra kilo och lite annorlunda balanspunkt man har nu *s. Undra hur mycket jag kan gå upp mer innan jag blir för tung för att rida henne?!  Tänk om vikten blir det som stoppar min ridning?!

Hmm...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0