En olycka kommer aldrig ensam...

Ja, tyvärr är det så :o(

Idag när jag kom hem var Världens Bästa Ella tvärhalt på vänster fram, verkar vara knät där hon var varm och lite svullen/gallig, är så himla svårt när man hittar dom så i hagen för man har verkligen ingen aning om vad dom gjort! Stackars lilla hästen ville helst inte gå på benet utan det var verkligen ajaj :o(.... Fick köra en akut "kyla-kur" och i brist på kylbandage eller krossad is fick jag först ta en påse frusna minimorötter (vilket prasslade jättespännande och Ella var grymt nyfiken på) och sedan en påse pyttipanna - man tager vad man haver helt enkelt, var ju väldigt smidigt när man bor så nära stallet kunde bara gå in och inventera frysen ;o)... Nu står hon lindad med BoT paddar över natten så får vi se hur hon ser ut imorgon, än så länge har hon iaf inte svullnat upp direkt så jag hoppas på något lindrigt. Kollade henne igen innan vi skulle natta dom och hon gick lite bättre iaf även om hon fortfarande är ganska redigt halt. Blir så himla ledsen, är nästan skrämmande hur hästarnas tillstånd påverkar ens mentala sinnesnärvaro... *suck*

Nu hoppas jag att det inte är något allvarligt utan att det bara är en smäll och att hon är bra på ett par dagar!! *hoppas, hoppas*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0