En händelserik påskafton

Började dagen i vanlig ordning med fodring, utsläpp, mockning etc och därefter tog vi en fika. Jag  kom på den eminenta idén att vi för en gångs skull skulle åka in till stan tillsammans, shoppa och luncha i det fina vädret... Kan ärligt talat inte komma på när jag och G gjorde något senast som inte innebär fix av något slag hemma på gården... Inte för att jag klagar, vi är grymt nöjda med hur vi har det men för en gångs skull var det kul att hitta på något annat. Dessutom hade jag ett par saker jag behövde köpa så det passade bra idag... Vi fick uträttat mina ärenden och sedan satte vi oss på en uteservering i solen, åt lunch och hade det allmänt mysigt.

På väg hemåt fick vi för oss att våldgästa T & L som precis har flyttat in i sitt nya hus. L var på möhippa men T var hemma och renoverade. Huset dom köpt är ett gammalt funkishus som verkligen behöver TOTALRENOVERAS men kommer bli hur fint som helst när det är klart :o). Vi tog en fika på altanen och T uppskattade sin "påtvingade" paus *s. Var ett tag sedan vi träffades så det var riktigt mysigt. Var som var mindre mysigt var att jag fick ett telefonsamtal av inackordering T som sa att Brio (står med gips på fålla efter en hovböld), hade mejat ner staketet och galopperade glatt med Ella & co i deras hage... Är ju märkligt att sådana saker händer DEN ENDA gången som vi faktiskt hittar på något på helgen och inte är hemma?! Tack och lov gick allt bra, ingen häst kom till skada och staketet var intakt "utåt" så hästarna hölls inne i hagen iaf. Fick tag på Brios medryttare C som åkte ut och fick ordning på spektaklet ;o)

Sedan åkte vi hem. Jag gjorde en efterlängtad comeback i sadeln på Ella *big smile*! Jösses så kul det är att rida... Hon kändes som förväntat efter att ha varit oriden i 2,5 v men det gick helt ok, fördelen med Ella är att hon stelnar inte till så där jättemycket när hon står så det brukar bli helt ok ganska snabbt. Det som gladde mig mest var att det kändes riktigt bra att rida, gjorde inte ont någonstans, inget som stramade eller kändes konstigt alls - kanon! Har varit lite orolig att det inte är så länge kvar jag kan rida och att det skulle kännas obehagligt eller ont efter att ha "hållit upp" ett par veckor, men det gick så bra så! Det enda är ju att man blir så attans andfådd i ett nafs...

Som om inte detta var tillräckligt med aktiviteter för en dag så fick Gustaf för sig att vi skulle elda upp det som var kvar från stora rensningen (löv och småbös) så det var ju bara att köra på igen, ingen ro och ingen vila utan det var bara att börja köra fram och tillbaka med skottkärror. Men det var kul för vi fick en påskbrasa dagen till ära :o)...

Glad Påsk!

Ps. Det visade sig att påskafton även var dagen då katterna tog sin första fågel :o(. Jag har hela tiden trott att superjagaren Gördis skulle vara den som nöp första fågeln men tji fick jag - det var tjockisen Sally! Måste erkänna att hon helt plötsligt vann helt ny respekt i mina ögon ;o). Är såklart jättetrist att hon tog en söt liten blåmes, men hur sjutton lär man sin katt att mössen i stallet är okey, men inte näbbmössen i skogen - och än mindre fåglar?! Hur kan jag gräla på henne när hon är stoltare än någonsin över sin bragd?! Söta lilla katten...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0