Dagens Selene 22:44

Juvren har vuxit och är nu ömma - får INTE röra = ajaj och Selene nafsar. Har varit ganska grinig i hagen idag enligt rapporter jag fått... Magen har ändrat fort ytterligare, har blivit mer som en tunna och "svänger" inte in vid flanken nästan något. Hon andas tyngre och ser lite trött ut i blicken. Vätskan i juvret är nu mer vitgrumlig än innan men ännu inte mjölk :o(. Hon är ganska sladdrig runt svansroten och även muffen har börjat bli lite sladdrig också - hur länge kan det vara kvar?! Kan erkänna att jag är grymt trött vid det här laget! Även om jag inte trott/tror det är något "riktigt" på gång innan mjölken kommer så vågar jag inte slappa vakningen... Ibland är man kanske lite knäpp?!

Ella fick en myspromenad ute i skogen där vi även lyckades få med oss husse, primadonnan njöt av fulla drag att knö sig mellan och gå i mitten... Hahaha, tramshäst ;o)

Jaha, nu står Selene och hetsäter också - nu måste det väl ändå vara dags närsomhelst?!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0