Arbetar hemifrån i em

Då Selene sysselsätter oss alla med att ta myrsteg framåt i slutskedet av sin dräktighet kändes det som en riktig jackpot i morse när jag såg en stelnad droppe på vardera juver! Inga vaxproppar att skryta med, men en dock en liten antydan iaf och mer behövdes inte för att ge mig ny energi i detta vakande. Tänk vad lätt-född man är ;o). DET i kombination med årets hittills varmaste dag (vi har 23,8 grader i skuggan just nu) ledde till att jag åkte från jobbet vid lunch och jobbar hemifrån istället! Vågar inte riktigt lämna henne vind för våg när vi har haft ett sådant fantastiskt genombrott *hahaha*. Skämt åsido, vill ju inte komma hem och hitta en skadad fölis el Selene i hagen... Så jag har fixat det för mig, har placerat ett bord med utsikt över hagen och behöver bara lyfta blicken från datorskärmen så har jag full koll på vad dom pysslar med - känns otroligt priviligerat!! :o) Tänk om man alltid hade kunnat ha det så här *dreamy*

     
      Tyvärr gör inte bilden min utsikt rättvisa, jag ser hästarna riktig bra...

Har klätt på pållarna fly-veils i glada färger och varje år blir jag lika fascinerad av vilken otroligt käck liten uppfinning det är, hästarna blev MYCKET lugnare med en gång... Skönt! Dessvärre ser hästarna måttligt roade av att vara ute i det fina vädret, konstiga djur ;o). Dom hade mycket hellre gått in i svala stallet och mumsat hö skulle jag tro... Melrose roar sig iofs lite titt som tätt med att reta gallfeber på Selene som blir tok-ilsk på lillhästen, och man riktigt ser på Melrose att hon tycker det är skitkul... Nog för att det är ganska underhållande för en annan att se på, men om hon fortsätter göra så låter jag nog Selene gå in... Hon har det jobbigt nog ändå och ska inte behöva stå ut med en liten retsticka ovanpå allt annat.... Blir bara orolig att Selene börjar föla om hon får komma in och det löser inte jag nu när jag är ensam hemma... *oooaaahh*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0