Äntligen helg!

Det är synd att inte helgerna är längre, och oftare ;o). Särskilt den här helgen skulle kunna få vara förlängd med 5 dagar då jag misstänker att Selene kan gå och klämma  på sin lilla fölis säkert tills nästa helg ;o)... Var helt väck på jobbet efter en natt med väckning ett antal gånger för att inspektera den havande hästen. Det riktigt komiska i allt är att Selene fullkomligt älskar uppmärksamheten! Står där och man riktigt ser hur hon tycker att "här är jag, det är bra att ni har fått rätt fokus" ;o). I egenskap av gravid själv så förstår jag henne, uppmärksamhet tycks vara något man inte kan få nog av - och inte bör få för lite av. Stackars Gustaf går på heltid här hemma med att tillgodose alla damers behov *hahaha*

Som ni förstår hände inget särskilt inatt heller, hon hade legat ner och knorrat lite och Gustaf gick lite i spinn vid 2-3 tiden men det blev inget utav det. Juvren har fyllt ut lite till men ännu inga vaxproppar. Har inte kollat efter mjölk utan gör det när jag nattar dom ikväll...

Däremot hände något riktigt, riktigt roligt igår - jag kom äntligen upp på Ella igen efter influensa, hagskada, migrän och allt vad det nu har varit. Det kändes hur  bra som helst och var så himla kul. Självklart har jag tappat den lilla, lilla tendens till ridkondis som jag hade kvar men nu går det på ren vilja ;o)... Blev laddad som sjutton och har idag varit på 3 hästar och köpt mig ett par begagnade ridbyxor modell "mycket större än vad jag annars använder" för 90 pix - som hittat! Har sedan jag vuxit ur alla ridbyxor ridit i mysbyxor men det är inget bra, sömmen skaver, det blir glatt, man känner sig som en idiot och det är inte alls kul. Det finns "mamma-ridbyxor" men glöm att jag köper ett par sådana för tusen spänn för att ha i typ 1-2 månader... Nej, det här blev kanon! Så nu ska jag försöka att göra ett sista ryck innan magen tar ut sin rätt och hindrar mig från att rida helt.

Nu har världens bästa Gustaf lagat spagetti och köttfärssås till sin tjocka fru, så vi hörs senare med latest update!



Kommentarer
Anonym

du kommer nog få använda de större ridbyxorna lite längre än 2 månader är jag rädd. Magen tar liksom några månader på sig att bli som vanligt igen...

2009-04-18 @ 21:43:27
Jennie

Nje, nje, nje inte då ;o)

Skämt åsido, jag har ju andra ridbyxor som är större än mina "vanliga" men inte har så här mycket plats för själva "bebismagen", så dom här over-size räknar jag nog kallt med att inte behöva ha mer *s.

2009-04-19 @ 10:42:51
alex

hahha ja jag ska inte vara negativ du kommer säkert inte behöve dem efter att bebisen kommit ut...

2009-04-20 @ 11:19:42
Jennie

KANON!!! Då säger vi så ;o) du får inte knäcka mig - ser verkligen inte klok ut i dom där ridbyxorna... hahaha... Är NÄSTAN så jag kan tänka mig att bjuda på en bild... nästan ;o)

2009-04-20 @ 12:35:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0