Catch up!

Haha - jag har fångat kräket på bild!! Lååångt ifrån men jag vågade inte gå närmare och tack & lov har vi en superkamera som gör att man kan zooma massor ;o). Här är bilden "före":


Och nu zoomad "närbild":

Här är han - den stora läbbiga älgen som har "flyttat in" här i Hältorp. Får väl erkänna att han ser inte så skräckinjagande ut så här - men han ÄR läskig!

För övrig är det okey, Ella är fortfarande svullen i sitt ben men det har iaf blivit något bättre. Känns lite jobbigt att det fortfarande inte har försvunnit men veterinären sa att det kunde ta lite tid... Stackars snuttan tycker det är skit att gå i liten hage och inte få gå med kompisarna... Eller så är det mest bristen på mat som är den ömma tån ;o). Då hon ska promeneras dagligen och även Selene för tillfället (hon tycker inte om att ha saker på ryggen och är väldigt rädd om sin mage), så blir det en hel del promenader för mig förtillfället. Så mycket motion som jag får nu vet jag inte när jag fick sist ;o). Men det känns bra att man inte soffar ihop mig nu när ridningen ligger på is... Inget ont som inte har något gott med sig, eller vad är det man brukar säga?! ;o)

Melrose har blivit en riktig liten pussgurka och har fullkomligt charmat sin matte - är helt såld på denna rara lilla varelse. Är mäkta stolt över hur duktig hon har blivit och nu känns det som att det börjar bli dags med kortare promenader. Får hänga på en kortis när jag har någon med mig som kan agera "draghjälp". Ska bli jättekul att börja lite smått, är en helt ny fas för mig, har ju aldrig haft en sådan ung häst innan. Ella är ju det "yngsta" och hon var ju riden 6-8 ggr när jag köpte henne och var ju ändå 3, vilket innebar att hon var hanterad en del. Är jättenervös, tänk om jag gör något galet?? Hon är ju också en liten tuffing, kan tänka mig att Ella var lite åt detta hållet när hon var en liten plutt ;o). Är rätt komiskt för dom skulle kunna vara mor och dotter, så lika är dom i skallen ;o). Jaja, det ska helt klart bli en riktigt rolig upplevelse!  



Just det! Vårt lag vann matchen om bronset efter en riktig kämpainsats, tycker dom som spelade gjorde ett toppenjobb- och jag kommer förmodligen inte att kunna prata på hela helgen efter mitt hejande från sidan ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0