Flitiga Lisa i farten...

Jag är skiiit-trött efter en heldags röjande, fixande och trixande!! Började som bekant i ottan och har kört på som en tok hela dagen. Har tömt 2 boxar, spånat upp 3, städat i stallet och ute i ladan,plus röjt undan i ladan... Sedan började vi med paddock-staketet så har burit en herrans massa stolp... Är just nu löjligt trött i kroppen ;o) men det känns hur bra som helst. Var länge sedan vi fick så här mycket gjort!

Är lite deppig idag, tycker inte riktigt om att min häst inte är helt ok! Vi kollade henne förut och det finns en liten markering kvar, svullnaden har gått ner pytte-pytte lite. Ingen jättevärme, ingen puls... Har haft henne på liten hage idag och kommer ha det imorgon, får se hur hon blivit efter det. Blir det en förbättring tänkte jag nog gå en sväng med henne. Men det känns ju ganska sannolikt att det är en smäll hon har fått. Hade det varit vrickning eller stukning borde hon väl varit mer halt? Usch, blir tokig på att inte veta vad det är och hur man ska fixa det!!! Är ju lite märkligt hur hela ens tillvaro står och faller med hur hästen mår?! Ibland kan jag tycka att den här hobbyn är snudd på osund... ;o)

Melrose mår bra, hon är nu helt accepterad i gänget och börjar ta sig ton ;o). Min kompis Hannah har några gånger sagt att jag har fått Ella för mina synder ;o), men den här lilla skrotten är nog snäppet vassare - hur det nu är möjligt ;o)... Kanske var det så här Ella var i början innan hon blev uppfostrad *hahaha*. Det som är lite bra är iaf att jag känner mig tuffare med Melrose, är inte riktigt lika blödig.... Att Ella är en bortskämd primadonna är det ju knappast någon som undgått, men med Melrose lyckas jag vara något mer konsekvent och ståndaktig :o). Är väldigt stolt över henne, hon kan stå uppbunden i stallgången när man borstar och lyfter hovarna jätteduktigt (har jag redan berättat detta?!)? Hon har börjat bli nyfiken på omgivningen, tror att det snart börjar bli dags för lite kortare promenader med henne :o).

Selene är fortfarande ganska gnälllig och grinig.... Så länge man håller sig vid huvudet och halsen är hon kelig och gosig. Men hon är orolig över magen, där får man inte helst röra henne alls. Har googlat om detta och det är tydligen helt normalt beteende hon ett dräktigt sto. Är egentligen inte så orolig för att det skulle vara något konstigt men det verkar vara väldigt jobbigt för henne. Hade önskat man kunde gjort något för att underlätta det för henne...

Imorgon kommer nya hästen, så då blir stallet fullt. Ska bli spännande att träffa honom, kommer ju få värsta lyxtillvaron med 4 brudar alldeles för sig själv ;o)... Återkommer med mer information imorgon kväll ;o)

God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0