Trevlig utekväll och ihopsläpp... eller nåt ;o)

Igår var vi ute på en pub på Andra Långgatan. Det ska erkännas att jag hade lite förutfattade meningar om stället enkom pga vilken gata den låg på. Tror mina ord till Gustaf var "du vet, en sån där skabbig kvartertskrog där A-lagarna sitter och spelar Jack Vegas"... Tji fick jag! Var en rätt mysig pub och framförallt så spelade dom grym musik hela kvällen. Tror inte att det var en enda dålig låt faktiskt! Så jag är inte sämre än att jag får be krogen om ursäkt !! ;o)

Träffade S för första gången på typ 8-10 år och det var verkligen hur kul som helst. Är så underbart med sådana vänner där man har varit ifrån varandra en smärre evighet och när man väl ses är det som att det vore igår (bortsett från all catch up man måste göra *s)... Så nu ska hon vara hemma i åtminstone 2 år för hon pluggar på Chalmers, sedan får vi se om vi kan behålla henne i landet Lagom ;o), av rent egoistiska skäl vill jag ju såklart det om inte annat! Så det blev en sjukt trevlig kväll med god öl, bra musik och goda vänners lag! Precis så man vill ha det när man passerat de 30 *hahaha*

Idag har jag släppt ihop hästarna. Brio och valacken - "Långben" har ju gått själva sedan han kom. Har inte velat släppa ihop flocken förrän Ella var bra i benet och alla var på plats. Så imorse var det dags... Och det var det mest okomplicerade jag sett. Dom har ju gått i hagarna bredvid varandra och nu var det mest som att "jaha, hej du - snöret är visst borta"... Å så var det bra med det... Knappt värdigt att kallas "ihopsläpp" - HELT i min smak ;o)...


Var precis ute och tog detta foto, verkar ganska lugnt kan man säga *hahaha*

Så nu sitter jag och tittar ut över hagen och myser innan det är dags för att sätta upp staket till paddocken, klippa gräset, montera ihop en garderob - och sådana där schyssta helgaktiviteter som man får roa sig med i egenskap av gårdsägare... ;o). Men solen skiner, Gustaf är hemma och idag ska jag äntligen rida Ella - så sämre kan man ha det!

Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0