Nästa hingst till Selene

Har ju gått och klurat på om jag ska betäcka Selene nästa år igen, måste ju försöka klura på om det behövs bygga fler boxar eller ej ;o). Men så hittade jag HINGSTEN!!!! Och nu är saken klar - Selene får tyvärr genomgå detta en gång till (om det tar sig vill säga)! Hingsten heter Hampton och är vacker som en dag (tycker jag iaf - men så är han efter His Highness som jag är super, super förtjust i)!!! Är ju synd och skam att han bröt benet och togs ifrån oss alldeles för tidigt... Hade jag haft möjligheter så hade jag köpt en 2-åring när jag tittade på Ella för det var en bedårande varelse e. His highness på samma stuteri. Då fanns det ju inte på kartan med 2 st ungston - 1st var ju nog så galet ;o)

Men nu har det ju visat sig att han har en godkänd avkomma så det är ju bra. Hampton har väldigt mycket från sin far och finns på import till Sverige. På mammasidan har vi Rotspon - som jag också är väldigt förtjust i (Samma linje som Melrose har efter sig i och med Rosevelt) och sedan Calypso II. Se och njut:







Resultat:

Reservsegrare vid HLP Schlickeau 2007, segerhingst Elmlohe 2007.

Delpoäng från 70-dagarstestet:
Typ: 9
Temperament: 9
Skritt: 8.5
Trav: 9.0
Galopp: 9,0
Ridbarhet: 9.0
Hoppning: 8.5
Terränghoppning: 8,5

Hingstens seminansvarig i Sverige: http://www.lundgren-sporthorses.com/hingstar_hampton.html och det är därifrån jag har lånat bilderna...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0