Kolik-vaka...

Som rubriken säger så har vi alltså haft kolik-vaka igårkväll/natt. Ella var dålig och efter att ha åkt en sväng med bussen verkade det lossna... Hon tyckte vi var jäkligt konstiga som skulle ut och lasta "mitt i natten" men tack och lov att det gamla knepet funkar!! C är ute på dan idag så hon lovade att kolla till sjuklingen. Fick obehagliga flashbacks från nov -06 när hon hade kolik 3 dagar i rad och fick stå med dropp på lördagsnatten... Hoppas verkligen att detta var en engångsgrej! Min lilla snutt-häst :o(. Imorse var hon ok, hade inte lämnat så många högar under natten men hade å andra sidan inte ätit så mycket heller. Hon verkade trött - men så nattade vi inte i stallet förrän vid efter midnatt - och jag var där 05:20 på morgonen igen så det kanske inte var så konstigt. Tror alla hästarna tyckte vi var lite dinga... *s


Fick precis rapport från C: "Ella står och solar, har bra tarmljud och är nog rätt nöjd"... Är så glad för mina inackorderingar - dom vet precis hur dom ska ta mig ;o)

Måste också passa på och ge en stor eloge till Världens Bästa Gustaf som var en pärla igår!!! Var ute och promenerade med kolikig Ella i kolmörkret, körde fram lastbilen och åkte med oss en sväng för att "lossa spänningar" - på både mig och Ella visade det sig ;o). Därefter tog han sista kollen runt midnatt innan han gick och la sig... Och som om inte det var nog - varje dag släpper han ut hästarna som en sann hästkarl... Tänk om han vetat allt detta när vi satt och käkade på konferensresan i Barcelona - hade han föreslagit den där strandpromenaden då månne...? ;o) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0