Ella halt

Tyvärr är min skrutta halt, har gjort något i hagen... Ella-Bella tycks alltid ställa till det för sig när matte är borta av någon anledning :o(. (Tji fick jag som varit stencool när jag varit borta och inte har nojjat över hästarna...)

Var ordentligt svullen under kotan, på insidan av sitt högra framben. Visade LITE hälta men inte så att jag blev jätteorolig ännu. Fanns inget öppet sår som kan ha orsakat infektion och svullnad, däremot fanns det ett litet skrapsår på baksidan, såg ut som att hon kan ha smällt till sig själv med sitt bakben (förslagsvis när hon stollar runt i hagen som en tok bara för att grannen drar igång vedklyven - mycket bra ursäkt att få tilta runt lite... *s). Jag hoppas på "smälla-till-sig-själv-alternativet", för de andra alternativen är vrickning eller stukning! Fast tycker att hon borde varit mer halt då... Får se hur hon ser ut imorgon! Håll tummarna att det inte är något allvarligt...!!!

Ellas matte höll förresten  också på att bli halt igår! Vi skulle gå hem till Gustafs mamma från kyrkan och klackar plus nedförsbacke i grus är ingen lyckad kombination ;o) Gustaf hade ganska kul åt mig... Är bara att konstatera - man är ingen "chic, glamorös citygirl" längre (om man ens har varit det, men det fanns en kort tid som jag faktiskt trivdes i klackar och smink *hahaha*). Nej tacka vet jag mina ridbyxor , en stor bylsig fleecetröja och favoritstövlarna!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0