Är jag bonde nu?!

Söndag morgon, klockan 07:22 vaknar jag inte utav klockan utan blir väkt av solens strålar som letat sig in... Stiger upp, och känner mig nästan lite oroväckande pigg med tanke på den tidiga timmen. Drar på mig mina Tretorn Rancher light och går ut. Återigen möts jag av en underbar morgon där dimman är på väg att ge upp. Det är knäpptyst  sånär som på några morgonpigga fåglar som kvittrar. På håll jag skymtar grannens 2 hästar i sin hage, och på fältet bredvid går de 3 rådjuren som tycks hålla sig i närheten varje morgon. Väl i stallet möts jag av hästarnas mullrande morgongnägg.... Och Ella som dragit av sig sin BoT pad och benlinda såklart ;o)


Mina bästa stövlar och pyjamasbyxor, en vanlig syn en tidig morgon på gården...

Min morgonvy!



Det är dagar som denna som gör den tidiga uppgången på helgen värt det! Har många gånger undrat om man är galen som gett sig in på detta. Att aldrig vara riktigt ledig och sovmorgnar är ett minne blott... Men samtidigt - om man självmant vaknar tjugo över sju så måste det väl betyda att man är färdigsoven då - och det har aldrig hänt förut!! Så jag tolkar det som att gårdslivet har tagit över och  nu är jag en redig bonn-mora... ;o). Har till och med börjat njuta av min ensamma, lugna helgmornar. Gustaf sover gärna till 10-11 tiden och jag kan inte somna om... Brukar sätta mig med en kopp te och macka medans jag väntar på att hästarna ska äta upp sin mat. Sedan går jag ut och kör mockning etc för att ha hela dagen till förfogande och rida lite när jag känner för det... Tycker det är toppen! Oj, nu är det iaf dags att släppa ut hästar! :o)

Påminn mig om detta inlägg och denna morgon - en kall, blöt och mörk februarimorgon... ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0