Vill ha!

Är så trött på min garderob!!! Skulle helst vilja slänga stora delar utav den och köpa nytt - bara ett aber - nämligen cash att shoppa för... *suck*. Tyvärr tycks alla pengar sugas ner i leran i hästhagen, stallets förbättringsåtgärder kostar multum för tillfället och det är väldigt otacksamt för det syns knappt! Men nu har vi SNART klarat av alla "bråttom/måsten" på sysselsättningslistan och det ska bli väldigt skönt. Särskilt för G som är den stackars sate som utför, utan tvekan, mest av arbetet vilket såklart är guld värt! - Puss Älskling!!


Lite utsvävning av ämnet kanske så åter till mina klädproblem ;o). Jag tror att första steget är att inventera klädbeståndet, det KAN ju finnas några guldklimpar i högarna! Därefter är det dags att slänga/skänka bort det som faller under "inte intressant" eller "tonårsvarning - act your age" ;o)... Med tanke på att jag sparar och sparar så finns det ju kläder från tiden då jag var 22 år, singel och vägde 10 kg mindre... Kanske dags att ge upp dessa plagg nu för även om jag skulle träna mig i form så det hade funkat storleksmässigt - är det i ärlighetens namn 10 år för sent för många av plaggen, hur mycket jag än har tyckt om dom... Sad but true! Man är ingen snärtig partybrud som kan studsa runt i toppar med trycket "IN YOUR DREAMS" på tuttarna längre - den tiden är liksom över ;o)... Och det är faktiskt HELT okey, till och med lite skönt faktiskt. Den insikten tillsammans med alla gråa hårstrån som dyker upp lite här och var - plus det faktum att jag alltid tar med mig min egen kudde när jag ska sova borta - leder mig till slutsatsen att man är inte pur-ung längre... Märkligt ändå, för jag känner mig verkligen inte 33 år gammal, särskilt inte när jag är i stallet. Kanske är det därför jag trivs så bra i stallet?! Man blir ålderslös och könlös på något sätt, alla umgås med alla då man har ett gemensamt intresse, lite som i fotbollsklackarna fast utan slagsmål med gatustenarna... Och stallet är väl ungefär det enda stället där jag är nöjd med mina kläder dessutom... Hmm... Betyder det att jag inte vill bli gammal? Eller bara att de enda kläderna jag köpt det senaste halvåret är stallkläder?! ... Hmm...


Kontentan av mitt svamlande är att jag vill köpa nya kläder - kort och gott ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0