Lite fjärilar i magen kanske...?

Sitter här i soffan och klurar på om det verkligen var en så bra idé att tävla imorgon?! Ella är ju lite tilt alltså... Gick bort till ridhuset idag och även om hon blev himla fin idag så är han ganska knäpp ibland, börjar klura på om det faktiskt är så att jag måste acceptera att min häst är lite galen emellanåt. För när hon håller sig på mattan är hon verkligen skitkul att rida! Man kanske helt enkelt får ta det onda med det goda?!

Jag tror faktiskt att hon just nu är inne i en trotsperiod och försöker checka av vad hon kommer undan med och inte. Blir så trött, hon får helt plötsligt för sig att hon inte ska gå och fryser fast (alt kastar sig ut i vägen). Nu är det inte jättemycket trafik på vägen och hon är ínte ett smack rädd för bilarna, så det är ju lustigt att hon lyckas med detta EXAKT när bilaran kommer - man ser verkligen på henne att hon får blicken full i f-n och en räv bakom varje öra innan hon gör sina små eskapader... Får bli lite tuffare mot henne för vi kan inte hålla på så här längre...
 
Ridningen gick över förväntan. Kastade sig bara 2-3 ggr idag ;o). Jobbade med övergångar och få henne mjuk i sidorna. Var även idag som en tickande bomb men höll sig mer på mattan. J som äger ridhuset var där nere och tyckte Ella såg fin ut, var nog en månad sedan sist hon såg henne så det var ju kul. När vi skulle gå frågade en annan tjej som red vad Ella var för häst och sa att hon tyckte Ella-monstret såg fin ut. Så det kändes ju skönt och peppade lite iaf inför morgondagen. Men jag är ändå lite nojig! Hon kommer ju kunna bete sig ungefär hursomehelst... Är ju dagsformen som avgör. Sedan har jag inte hunnit plugga på programmet så jag hoppas jag kommer ihåg dom!! Jaja, det blir vad det blir. Är bra att vi får en start till så det är bara att hoppas vi kommer igenom det ;o)

Time to sleep!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0