Olika nyanser av grått...

Jag försöker verkligen inte nedslås av vädret, utan försöker istället leta efter ljuspunkterna en dag som denna (kan tilläggas att det är inte helt lätt *s)... Man måste ju ändå bli imponerad av hur många olika nyanser av grått det finns, himlen skiftar hela tiden mellan ljusare och mörkare varianter och på sätt och vis är det ju vackert - även om jag hade föredragit en stor sol på en ljusblå himmel ;o). Leran i hagen däremot är ganska konstant i sin grå färg... Brio har en otroligt vacker grå päls, precis som Gördis (i hennes fall tror jag rätt beskrivning är "silver")... Min favorit-myströja är en gråmelerad ljuvligt skön sak, som en dag som denna är extra mysig att krypa in i... Så allt grått är inte faktiskt av ondo!... Lyckades jag ;o)

Sitter i soffan och blickar ut över hagarna, bevisen från gårdagens skyfall går inte att ta miste på. Halva grannens marker ligger under vatten och i vår vinterhage går en vattenskåra (typ 3 m bred) rakt över hagen. Hästarna har haft skiiitkul i den när jag släppte ut dom, plaskar och galopperar fram och tillbaka ;o). Brio den lilla dumskallen lägger sig ner och rullar i den - med regntäcket på!!! Annars verkar dom inte vara särskilt roade av att vara ute - iaf inte min lilla primadonna! Hon är UR-brunstig och igår visade det sig att valacken försöker betäcka!! Det är något jag har noll-tolerans på så han får gå själv i separat hage. Till Ellas stora förtret! Hon är jättehängig nu och vill nog helst bara gå in, är lite jobbigt att se henne sådan här... Kan inte påminna mig om att hon varit SÅ påverkad mentalt vid brunts innan, men det kanske sätts igång en process när man har haft en snygg valack klättrandes på sig?! Hur som haver, får tempa henne sedan och kolla att det inte är något.

Melrose den lilla skruttan försöker klättra i rang, har gjort x antal utmaningar mot Brio idag och det ser ju i ärlighetens namn lite roligt ut när hon går på den största hästen i hagen ;o), hon försöker även äta från Ellas hö-hög och jisses vad lång hals hon får då *hahaha*. Ella lät henne hållas till slut så det var ju lite rart...

Usch - nu tog det i och började ösregna igen! Får väl gå ut och rädda stackars Ella från den hemska hagen... ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0