Nu är jag knäckt!!

Melrose har ju en ögoninfektion och ska ha ha droppar 2ggr/dag - och DET GÅR BARA INTE!!!! Har försökt med ALLT men det är helt j-la omöjligt... Har provat med "Jaaa, vad kul med ögondroppar", "sååå ja, duuuktig", "nej, stilla!" och lite Mopnty Roberts övningar men inget funkade - så jag tappade humöret blev jag ilsk på den lilla skurken. Vi höll på i över en halvtimma idag och jag sov inte alls bra inatt pga ovädret så mitt tålamod var väl inte på topp. Inser ju såklart att bli arg på henne inte löser ett smack och då känner jag mig som världens sämsta och mest opedagogiska matte... *suck* att det ska vara så besvärligt?! Fick ge upp när jag kände mig nöjd att jag iaf får TA runt ögonen och hon stod stilla, så det kändes iaf lite som en vinst för mig.

Nu är ju Melrose rätt tuff som jag tidigare berättat så jag gissar att detta är något som vi bara måste reda ut, men hur?!?! Usch, den här delen av hästeriet är så jobbig, är ute på tunn is igen för detta är nytt område igen... Ska försöka klura lite på detta idag och se om jag kan få till något ikväll...

Håll tummarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0