No more whining!

Nej, nu får det vara slut med självömkande och gnäll! Blir trött själv av att läsa det...

Har sedan jag slutade jobbet idag haft en underbar dag :o) även om det var en del stress för att hinna till träningen. Är lite tajt med tiden men kom iaf fram och fick tränat. Ella var ett monster i början och skulle bara streta tyglarna ur händerna på mig, inte alls lyssna på skänkeln och vara allmänt störig tonårsbrud... Men, litet monster blev ganska snart överlistad och då minsann var det annat ljud i skällan, jisses vad rolig hon är att rida när hon kommer in i hacket! A var överlycklig och förmodligen rätt trött på mig ;o) eleven som inte kan sitta på sin häst annat än i undertempo... För när Ella sätter igång så är det hela havet stormar på piloten, såg förmodligen helt galet ut och A menade på att "du får skumpa runt hur mycket som helst bara du gör det i den traven"... Till slut fick jag ett allmänt skrattanfall och A trodde väl jag loosat det fullständigt ;o)... Absolut roligast var när vi övade ett par längningar, orkade sitta dom 5-6 första stegen och sedan var det ju bara helkört, satt och as-garva åt eländet. Stackars Ella vad hon får stå ut med ;o)...

Fokus idag hade vi på att få Ella bjuda fram för skänkeln och ha henne ordentligt inramad i samtliga gångarter och det gick över förväntan efter en stund. När man har koll på alla 4 hörn känns det som att hon kan göra allt *big smile*. Hon har en tendens att småböja sig åt höger så jag får vara nog med att hålla ihop henne ordentligt på vänster, det är nytt - är ju alltid lite spännande när dom byter sida och man får tänka tvärtom ;o). Nu är det viktiga att hitta den känslan vi hade idag - på alla ridpass i fortsättningen. Jag måste vara KONSEKVENT och inte ge den lilla skatan en ursäkt att fjanta sig... Är såå mycket roligare när hon hjälper till. Vill kunna konservera denna känslan och plocka fram en regnig dag. Bästaste Esmeralda...

Har iaf bestämt mig om helgen - jag stannar hemma och pysslar med min häst! T har ju markservicen på mina hästar och alla åtagenden är utpyttade så jag är "stall-ledig" så när som på mysandet och ridningen... Känns nästan lite märkligt. Tänkte att jag kan ta en sväng på stan på lördagen kanske, var en evighet sedan! Har även bestämt att vi åker på söndag, ska bli kul med en programridning till... Är en trevlig anläggning som jag känner till och även om Gustaf inte ska med så tja, då får jag väl reda mig själv... Ella är så smidig att åka med nuförtiden (förutom när hon sparkar i väggen när vi åker) så det ska nog vara lugnt. Känns väldigt skönt nu när jag bestämt mig! Dessutom behöver Ella fixas till, hon ser ut som en luffare, manen är alldeles för lång och ska jag lyckas knoppa måste den kapas! Hade egentligen behövt klippa henne också men det får väl bli senare...

Gustaf ringde precis, han har visst köpt en ny bil. Begagnad såklart men ny för oss... Ganska säker på att det är denna:


Misstänker att den snart är utrustad med aluminiumfälgar och lite annat lull-lull ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0