Lugn mysmorgon? Tji fick jag!

Har ju efter mycket överläggande beslutat mig för att jag behövde en lugn helg med sovmorgon, bortlejda fodringar, utslää, intag och mockningar.... Sagt och gjort - allt tas om hand av mina eminenta inackorderingar och jag kan med gott samvete ta det lugnt hela helgen... Planen var att vakna, ta en mysig frukost i sängen, läsa ridsport och bara slappa. Tyvärr klantade jag mig och glömde säga till T som släppte ut imorse att hästarna ska gå i den stora hagen, så dom var släppta i lilla. Där finns inget för dom att äta så jag tänkte "bara" gå ut och flytta hästarna, sedan gå in och göra min frukost som skulle följa med mig upp till sängen ;o)... eller hur...

Flyttade över hästarna i den ordning dom kom, Ella, Melrose och Selene först, skulle PRECIS ta Långben när han inser att brudarna var på väg ner i gången och han vill följa med, så han kastar sig iväg för att hänga på dom andra och Brio efter honom. När gången tar slut är dom andra framme i stora delen av hagen som är nedanför den "lilla" hagen där dom gick och idag tänkte inte klantskallen på staketet utan plöjde rätt igenom för att hänga med brudarna... Surt sa räven! Var ju bara att springa in och stänga av strömmen, flytta över Brio, kolla så klanten inte var skadad och sen vart det ju bara att slå i ny stolpe och dra om tråden. 45 min senare kunde jag gå in och fixa min efterlängtade frukost... Hinner precis lagt mig tillrätta i sängen med kuddarna uppbullade för halvsittande läge, när jag konstaterar att det börjar regna ute och att jag tack och lov hann fixa hagen innan dess iaf. Tar första tuggan på mackan och kommer på att jag glömt sätta på strömmen *suck*... Var ju bara att knata ut i stallet igen... Men sen fick jag äntligen min slapparstund i sängen :o). Har nu legat här i snart 2 timmar, läst ridsport och surfat lite... Funderar på om jag ska ta å gå upp men känner att det får nog ta en liiiten stund till ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0