Grymt duktiga Herr och Fru Ljungqvist

Idag har vi varit grymt duktiga!!! Började med det sedvanliga hästeriet, dvs mocka, packa höpåsar, fylla vatten etc åt 4 hästar(har ju inte dragit in vatten i boxarna ännu, kör med slang vilket iofs funkar bra)... Fick visserligen hjälp av Gustaf att mocka en box (på samma tid som jag mockade 3 - och då hade han ändå den lättaste!!! *s) och E packade säkert hälften av mina påsar så det var toppen ;o).

Sedan röjde jag i ladan, håller på och försöka styra upp den och nu börjar det faktiskt att bli ordning. Bar upp ett gäng av Gustafs flyttkartonger - som var tunga som f-n - på logen. Tömde ur 2 garderober som står i stallet och ska ut på logen till fördel för nya boxen... Hade väl hoppats på att vi hade fått lyft ur dom men vi tog tillvara på vädret istället och byggde paddockstaket! Var en perfekt dag för det... Och jösses vad smidigt det har gått! Vi har fått upp alla stolp och översta raden med plank, har förberett för nedre raden som ska upp imorgon (om det inte blir skräpväder som grannen varnade för). Å det blir så fint!!!

Hästmässigt var jag ute och promenerade med Ella, hade tänkt rida ut men tänkte passa på att snika till mig lite gratismotion så det blev promenaden istället. När vi kom tillbaka hade jag en ordentlig... hmm... diskussion... med Melrose om vem som faktiskt bestämmer i vår familj. Får så hemskt dåligt samvete efter jag har varit tuff med mina hästar (ja, tänka sig - det händer faktiskt ibland *hahaha*) även om jag vet att det är nödvändigt så känner jag mig som en skurk... Nu tog Melrose det bra, hon är ganska tuff i sig själv så hon överlever. Unghästar är ju så himla lyhörda för kroppsspråk och har nu märkt att ju yngre dom är desto mer lätta är dom att kommunicera med. Är riktigt häftigt! Tror ändå att hon förlät sin matte för hon var väldigt gosig när jag skulle ut och kvällsfodra ;o)...

Så nu sitter jag hemma i soffan, pyjamas såklart ;o) och dricker vin... Efter en heldag ute i det fina vädret, med kroppsarbete och promenader känner man sig GANSKA så mosig just nu... ;o)... gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0