Grus upp till öronen...

Igår fick vi 2 lass grus för att fixa till insläppen i hagarna. 1,6 ton/kubik x 8 kubik per lastbil... Med enkel matematik ger det oss 25,6 ton grus. Vi hade tagit ledigt på förmiddagen för att fixa till det. Planen var att använda traktorn och plutta ut grushögarna i resp insläpp... Skit-enkelt... eller??


... Rätt gissat, såklart var det inte ett smack enkelt! Det visade sig att vår lilla plutt-traktor väger fjäder och orkade varken lyfta en skopa grus än mindre knuffa det framför sig... Vilket resulterade i att Herr och Fru Ljungqvist fick rulla upp tröjärmarna, spotta i nävarna och börja gräva ;o). Fy satan vad jobbigt det var!!! Fick ringa chefen och säga att jag blev hemma hela dagen istället (vilket inte direkt landade i god jord men vad skulle jag göra?!). Efter ca 7 timmar (kändes som 100) var jag ungefär så trött som man kan bli som människa, hade ont i ställen på kroppen som jag inte ens visste fanns (borde ha förbränt de där 2st kexchokladen jag klämde i mig dagen innan hoppas jag *s)... Kan meddela att det tog mig ungefär 2 sekunder att somna igår och jag sov som ett barn inatt *hahaha*.


Behöver jag säga att jag idag har -om möjligt- ÄNNU mera ont i kroppen?! ;o) Har värsta, värsta träningsvärken!!! Just nu skulle jag ge nästan vad som helst för att få lägga mig i ett varmt härligt bubbelbad. och slurpa i mig ett glas champagne... *dreamy*... (Har ju dessutom lagt på lite rid-träningsvärk men det tar jag mer om i nästa inlägg). Är synd och skam att vi inte har ett fungerande badkar hemma, men det är inget att göra. Jag får glädjas åt att det blev grymt bra i hagen istället och man behöver inte riskera att stå på örat i blöt-lera när man ska ta in pållarna längre, är inte så pjåkigt det heller... ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0