Förkylning - no way!!!

Känner att jag håller på att dra på mig en förkylning och jag säger bara - no way att jag går med på det! Har verkligen inte tid med det nu... Sätter in en aggressiv c-vitamin kur, toppat med te & hounung samt kommer beställa Gustafs berömda pastasallad med vitklök ikväll (den borde göra susen - fråga syrran *s)... Ska dessutom ägna helgen åt att försöka sova så man blir duktigt utvilad. Det där badet jag pratade om häromdagen känns om möjligt ännu mer lockande en dag som denna... Vill inte, vill inte bli förkyld! Ska inte - basta!

Red ett fullständigt ofokuserat joggingpass igår i stormen. Ella var på ganska på tårna men inte så farligt som förväntat. Ibland så imponerar hon även inom det området ;o). Är mest imponerad av att jag faktiskt red öht, särskilt med tanke på att när jag kom hem sent  från jobbet igårkväll (fick jobba över) så hade mina bästa, bästa inackorderingar E % C fixat stallet så allt var helt klart. Ridhuset var upptaget fram till 20:30 så jag hoppade i mjukisbyxor och stortröjan å fastnade framför TV:n, var repris av vänner - dubbelavsnitt :o). Gustaf kom upp med smarrig middag och det var väldigt mysigt... Men ståndaktig som jag var, hoppade jag i ridkläderna istället för att gosa ner mig djupare i soffan och tvingade med stackars G till ridhuset ;o)

Det är blev väl inget ridpass som går till historien direkt, men var grymt bra att vi fick joggat lite iaf. Med tanke på att det ska bli skitväder hela helgen vågar jag gissa mig till att det kommer bli någon dag där utan ridning... ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0